نصب تندیس واقف خیراندیش ملایری در میدان سیف‌الدوله 

تندیس واقف خیراندیش و بزرگ ملایر شادروان سلطان محمدمیرزا ملقب به سیف‌الدوله در میدان سیف‌الدوله نصب شد.

این تندیس با هدف پاسداشت نیک اندیشی این واقف بزرگ ملایر، ارائه آیینه‌ای از تاریخ در فضا‌های شهری و مطرح کردن الگو‌ها و نماد‌های ملی و مذهبی به ویژه برای نسل جوان، در میدان سیف الدوله نصب شد.

شهردار ملایر به جایگاه سنت حسنه وقف در دین مبین اسلام اشاره و گفت: وقف، چشمه جاریه و باقیات و صالحاتی است که علاوه بر کشورمان در بسیاری از کشور‌های اسلامی نیز نمونه‌های فراوانی از آن را مشاهده می‌کنیم.

مهدی فرجی گفت: خوشبختانه شهرستان ملایر نیز در حوزه وقف در استان و کشور سرآمد و پرآوازه است و با وجود موقوفات فراوان و واقفان بزرگ در حوزه‌های مختلف، بیش از همه نام شادروان سیف‌الدوله می‌درخشد.

او با بیان اینکه موقوفات این واقف خیراندیش در حوزه‌های درمانی، آموزشی و فرهنگی باعث توسعه ملایر از چند دهه گذشته شده است، افزود: نصب تندیس، سردیس و المان‌های شهری مرتبط با بزرگان در یک شهر، تأثیر بسزایی در انتقال مفاهیم ارزشی جامعه به مردم دارد.

شهردار ملایر تصریح کرد: این تندیس‌ها همچنین باعث زیباسازی فضا‌های محیطی، ایجاد خاطرات شهری، هویت بخشیدن به فضا‌های شهری، تسکین آشفتگی شهر و خستگی بصری شهروندان خواهد شد.

او افزود: به منظور ترویج فرهنگ وقف و به پاس قدردانی از خدمات ارزنده و موقوفات ارزشمند واقف خیراندیش شادروان سیف‌الدوله، تندیس سیف‌الدوله از جنس لایم استون گوهره به ارتفاع دو و نیم متر و وزن سه تن، به دست هنرمندان ملایری ساخته و در میدان سیف الدوله نصب شد. 

شهردار ملایر گفت: شهر ملایر علاوه بر داشتن عناوین جهانی «شهر مبل منبت و انگور»، از دیرباز به عنوان «شهر واقفین خیراندیش» معروف بوده است و امیدواریم این سنت حسنه در سال‌های آینده نیز ادامه یابد و هر ساله به تعداد واقفان ملایری در بخش‌های مختلف افزوده شود.

برچسب ها: وقف ، واقف خیراندیش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۲ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
شهر اوقافی ملایر گناه ما که این مرحوم رو ندیدیم چیه تو این شهر زندگی میکنیم یه ملک از مالک میخریم یه پول هم به اوقاف میدیم